7 kohdan tsekkilista

Osteopaattiopinnot ovat matka anatomiaan, fysiologiaan, manuaaliseen hoitamiseen ja uuteen alaan. Opinnot herättelevät uusia ajatuksia ja oivalluksia, jotka kehittävät valmistumaan osteopaatiksi. Osteopaatin koulutus tarjoaa mahdollisuuden työskennellä terveyden ja hyvinvoinnin parissa konkreettisella ja merkittävällä tavalla.

Tämä blogikirjoitus on avuksi sinulle, joka harkitset osteopaattiopintoja ja etsit juuri sinun arvoihisi ja tavoitteisiisi sopivaa osteopatiakoulua.

1. Opiskelutapa

Mieti, haluatko suorittaa osteopaattiopinnot täysipäiväisesti vai yhdistääkö kouluttautuminen työn rinnalle? Monimuoto-opiskelu osteopatiakoulussa antaa sinulle mahdollisuuden yhdistää opiskelut työhösi ja siirtää oppimasi heti käytännön vastaanottotyöhösi samalla rakentaen neljän vuoden ajan asiakaskuntaasi osteopaatin työtäsi varten. Täysipäiväinen opiskelu osteopatiakoulussa antaa mahdollisuuden keskittyä opintoihin ilman työelämässä olemista.

2. Laadukkuus

Osteopatiakoulun laadun varmistaminen on tärkeää. Selvitä, kuinka osteopatiakoulu on varmistanut koulutuksensa laadun; ulkopuolisen tahon tekemä arviointi on läpinäkyvin tapa osoittaa laadukkuus. Osteopaattikoulutuksen laadun arviointiin on olemassa auditointi, mikä koostuu kansainvälisestä arviointiryhmästä. Kansainvälinen auditointi takaa, että koulutus vastaa kansainvälisiä kriteereitä osteopatian opettamisesta ja että koulun toiminta on tarkistettu läpinäkyväksi ja laadukkaaksi.

3. Kouluttajat ja koulun tiimi

Osteopatiakoulun kouluttajien kokemus, asiantuntemus ja taustat ovat tärkeässä roolissa opintoja ajatellen. Kouluttajatiimin on tärkeää olla monipuolinen ja omistautunut opiskelijoiden oppimiselle.

Osteopatiakoulua organisoivan tiimin monipuolinen ammattitaito on merkityksellistä. Sillä varmistetaan, että koulutusta pystytään organisoimaan erilaisissa tilanteissa. Koulun vakavaraisuus luo turvan opiskelijoille. Hyvä osteopatiakoulu tarjoaa tukea ja henkilökohtaista ohjausta, joka auttaa sinua navigoimaan erilaisissa elämäntilanteissa.

4. Saadut palautteet ja arviot

Opiskelijapalautteiden kerääminen ja niiden esillä tuominen kertovat osteopatiakoulun laadusta. Tutustu opiskelijoiden arvioihin ja palautteiseen. Oiva tapa tutustua osteopaattiopiskelijoihin on osallistua asiakkaaksi koulun opetusklinikalle.

5. Kansainvälisen standardin noudattaminen

Osteopatiakoulutuksen laatu varmistetaan kansainvälisillä standardeilla. Standardeja noudattava koulu tarkoittaa, että saat koulutuksen, joka on tunnustettu ja arvostettu maailmanlaajuisesti.

6. Koulun historia

Tutki osteopatiakoulun nettisivuilta kuinka monta osteopaattia koulusta on valmistunut ja saanut osteopaatin nimikkeen; vain Valviralla on oikeus myöntää osteopaatin nimike.

Selvitä nettisivuilta kuinka pitkään koulu on ollut toiminnassa. Pitkä historia osteopatiakoulutuksen tarjoajana on merkki koulun vakiintuneesta asemasta ja laadukkaasta koulutuksesta. Tutustuminen koulusta valmistuneisiin osteopaatteihin on hyvä tapa saada vinkkejä itse opiskeluun.

7. Jatkokoulutusmahdollisuudet

Osteopatian alalla jatkuva oppiminen on avain menestykseen. Selvitä, millaisia jatkokoulutusmahdollisuuksia koulusta valmistumisen jälkeen on tarjolla; mihin jatkokoulutuksiin pääset tutkinnollasi ja mihin jatkokoulutuksiin et. Jatkokoulutuksiin osallistuminen auttaa sinua kehittämään uraasi ja pysymään alasi kehityksen kärjessä.

Toivomme, että tämä lista auttaa sinua tekemään päätöksen osteopatiakoulusta, joka tukee unelmaasi tulla osteopaatiksi.

Muista, että sinulla on kyky ja potentiaali saavuttaa unelmasi. Upea matka osteopatian maailmaan odottaa sinua!

Osteopaatiksi kouluttautuminen on tapa erottua hierojana tai fysioterapeuttina ja saada vahva ammattitaito manuaalisen työn ammattilaisena. Varmista pääsysi opintoihin ja aloita osteopaattiopinnot 7.9.2023 alkavalla lähijaksolla! Kysy lisää toimisto@osteopatiakoulu.fi tai sovi keskusteluaika tästä.