Osteopaattiopinnot

12.9.2024 Osteopaatti -opinnot Espoo
Lisätietoja koulutuksesta ja hausta tästä.

20.3.2025 Osteopaatti -opinnot Oulu
Lisätietoja koulutuksesta ja hausta tästä.

Jatkokoulutukset

6-7.11.2024 Paediatric assessment routines Caroline Stone D.O.(Hons), MSc(Ost), MEd, MClinEd

Osteopaateille suunnattu intensiivinen kaksipäiväinen koulutus tarjoaa kattavan johdatuksen lasten osteopatian keskeisiin alueisiin. Kurssi sisältää teoriaa, tutkimustietoa ja videoita tutkimusmenetelmistä sekä tekniikoista, ja antaa sinulle kliiniset taidot lasten hoitamiselle. Kurssi sopii sekä aloittelijoille että kokeneille ammattilaisille, sillä se kattaa uusia aiheita, päivitettyä näyttöä, runsaasti fysiologiaa ja anatomiaa, eikä keskity vain yhteen tekniikkamalliin.

Hinta:
Early bird 1.8 mennessä 349€ + alv24% (432,76€)
Late bird, 31.8 mennessä 449€ + alv24% (556,76€)

Kurssin sisältö etenee 12 askeleen ja tarkastusrutiinin kautta, varmistaen, että teet arvioinnit kokonaisvaltaisesti ja tehokkaasti.

Ohjelma lyhyesti:
Globaalit skannaukset: fysiologia, muoto, toiminto, autonomisen sävyn arviointi, kehon tilojen tarkastelu.
Arviointialueita: Lonkat, torso, ylävartalo (mukaan lukien rintakehän yläosa ja kylkiluut).
Tärkeitä tarkastuksia sisältävät rutiinit: Yleistila, kipu, pään tutkiminen, kasvojen symmetrian arviointi, kehon yleistarkastus, kehon ontelot ja sisällöt, pallea ja hengityselimistön toiminta, imemis- ja syöttämistekniikan arviointi, liikkeen kehityksen tarkastus, refleksien arviointi.

Oppimistavoitteet:
Opit arvioimaan ja ymmärtämään lasten fysiologisia tiloja, mukaan lukien heidän autonomisen sävynsä ja yleisen terveystilansa.
Opit käyttämään kipumittausvälineitä, kuten muunnettu vauvojen kipuasteikko ja muita visuaalisia analogisia asteikkoja, ja käyttämään kliinistä havainnointia kivun arvioinnissa.
Opit arvioimaan pään keskeisiä alueita, mukaan lukien muoto, liikkumiskuviot ja mahdolliset ongelmat, kuten kallon asento tai suosittu pään asento.
Opit arvioimaan kasvojen symmetriaa ja tunnistamaan ongelmia, kuten plagiokefalia, ja ymmärrä synnytyksen biomekaniikan vaikutukset pään ja kasvojen rakenteeseen.
Opit tunnistamaan epänormaalit sikiön vaikutukset anatomiaan ja arvioidaksesi motorista sävyä ja yleistä kehorakennetta.
Opit ottamaan huomioon sisäelinten ja autonomisen hermoston kehityksen, imusuoniston ja verisuoniston rajapinnat sekä elinjärjestelmät, keskittyen olosuhteisiin, kuten refluksiin ja suoliston mobilisointitekniikoihin.
Ymmärrät pallean ja rintakehän rakenteiden anatomian ja toiminnan, ja pohdit vastasyntyneiden hengitys- ja sydändynamiikkaa.
Tutustut vauvojen imemisen, nielemisen ja hengittämisen koordinaation arviointiin, syöttämismekaniikkaan ja imetykseen liittyviin ongelmiin, kuten koliikkiin.
Arvioit motorisen kehityksen malleja, mukaan lukien virstanpylväät makuuasennossa ja istuen, kävelykehitys, sekä ymmärrät lonkkanivelen arviointeja.
Ymmärrät vauvojen refleksien ja stereotyyppien merkityksen kehityksessä ja opit arvioimaan ja käsittelemään säilyneitä refleksejä, kuten asymmetristä tonic neck -refleksiä (ATNR) ja kämmenrefleksiä.

Kurssi on osa koulutuskokonaisuutta, joka jatkuu osallistujien kiinnostuksesta riippuen. Opetuskieli on englanti. Sitova ilmoittautuminen: toimisto@osteopatiakoulu.fi

syksy 2025 – kesä 2026 Klassisen osteopatian diplomikoulutus, Institute of Classical Osteopathy ICO & Atlas. Alustava ilmoittautuminen käynnissä: toimisto@osteopatiakoulu.fi

MT -koulutus

24-25.8.2024 Manuaalisten taitojen erikoistumiskoulutus, Espoo
Kurssi 3

28-29.9.2024 Manuaalisten taitojen erikoistumiskoulutus, Espoo
Kurssi 4

18-19.1.2025 Manuaalisten taitojen erikoistumiskoulutus, Oulu
Kurssi 1. Lisätietoja ja ilmoittauminen tästä.

8-9.2.2025 Manuaalisten taitojen erikoistumiskoulutus, Oulu
Kurssi 2

8-9.3.2025 Manuaalisten taitojen erikoistumiskoulutus, Oulu
Kurssi 3

26-27.4.2025 Manuaalisten taitojen erikoistumiskoulutus, Oulu
Kurssi 4

Liikuta lasta -koulutus

17.9.2024 Liikuta lasta lantiossa raskauden aikana -koulutus
Lisätietoja koulutuksesta ja ilmoittautuminen tästä.

18.9.2024 Liikuta lasta lantiossa synnytyksen aikana -koulutus
Lisätietoja koulutuksesta ja ilmoittautuminen tästä.

Opetusklinikat

26-27.10.2024 Osteopatian opetusklinikka
Aikuisille suunnattu osteopatian opetusklinikka
Hoito on asiakkaalle maksuton. Olethan ystävällinen ja merkitset varaamasi ajan tarkasti kalenteriin. Varattuun hoitoaikaan saapuminen on tärkeää opiskelijoille. Opiskelijahoitoja suorittavat osteopatian opiskelijat, jotka ovat jo valmiita terveydenhuollon ammattilaisia ja suorittavat osteopaattiopintoja työn ohessa. Hoitotilanteessa on mukana 2-3 opiskelijaa. Hoitoon varattava aika on 60 min. Huomioithan, että itse hoito voi olla ajallisesti lyhyempi. Ajanvarauksen voi tehdä netissä (valitsemalla klinikan päivämäärän). Ajanvaraus avataan n. kuukausi ennen opetusklinikan ajankohtaa. Ajanvaraukseen pääset tästä.

30.11-1.12.2024 Osteopatian opetusklinikka
Aikuisille suunnattu osteopatian opetusklinikka

marraskuu 2025 Osteopatian opetusklinikka
Lapsille (0-8v) suunnattu osteopatian opetusklinikka
Hoito on asiakkaalle maksuton. Kirjaathan lapsen nimen ja iän ajanvarauksen lisätietoihin. Huoltajan tulee olla paikalla hoitotilanteessa. Olethan ystävällinen ja merkitset varaamasi ajan tarkasti kalenteriin. Varattuun hoitoaikaan saapuminen on tärkeää opiskelijoille. Opiskelijahoitoja suorittavat osteopatian opiskelijat, jotka ovat jo valmiita terveydenhuollon ammattilaisia ja suorittavat osteopaattiopintoja työn ohessa. Hoitotilanteessa on mukana 2-3 opiskelijaa. Hoitoon varattava aika on 60 min. Huomioithan, että itse hoito voi olla ajallisesti lyhyempi. Ajanvarauksen voi tehdä netissä (valitsemalla klinikan päivämäärän). Ajanvaraus avataan n. kuukausi ennen opetusklinikan ajankohtaa. Lisätietoja voi kysyä koulun vastaanotosta 044 7424 000. Ajanvaraukseen pääset tästä.