Osteopatiakoulu Atlaksesta valmistuneen osteopaatin ajatuksia koulutuksesta

”Olen aina halunnut työskennellä terveydenhuollon alalla. Haaveenani oli tulla osteopaatiksi, mutta olin huolissani koulutuksen maksullisuudesta, sillä minä, kuten varmaan kaikki suomalaiset, olin oppinut ajatukseen, että koulutus on Suomessa maksutonta. Pohdin kuinkahan saan maksettua koulutusmaksut, toimittua yrittäjänä ja vielä opiskellakin. Tällaiselle tavalliselle ihmiselle ajatus tuntui aluksi riskinotolta. Nykyään hymyilyttää silloinen huoleni. Ja toisaalta vähän ihmettelen, kuinka en laskenut asiaa konkreettisesti paperilla, vaan pidin pitkään kiinni kuvitelmasta, että haaveilemani koulutus ei olisi minulle mahdollinen.

Kun aloitin opinnot, yllätyin siitä, että heti ensimmäiseltä lähijaksolta me saatiin konkreettisia tekniikoita niin hoitamiseen kuin tutkimiseenkin. Oli upeaa olla ryhmässä, jossa kaikki olivat aikuisia ja motivoituneita opiskelemaan! Siirsin opittuja tekniikoita heti omaan työhöni ja niinhän siinä kävi, että asiakkaat alkoivat puhumaan hoitotuloksista eteenpäin. Että jos koulutusmaksujen kannalta miettii, niin käytännössä liikevaihto alkoi kasvamaan, kun asiakkaita tuli helpommin. Aikalailla kaikki ryhmästä päivittivät hinnaston aina, kun siirryttiin seuraavalle lukuvuodelle. Tavoitteena meillä oli, että sillä tavoin nostetaan omaa tulotasoa, maksetaan koulutusta ja lopputuloksena myös kassa kiittää ja valmistuttua ollaan osteopaatin hintatasolla.

Loppujen lopuksi maksoin koulutuksen jo opintojen aikana, sillä tein töitä klinikalla lähes normaalisti. Se, että työn rinnalla kouluttautuu on tosi palkitsevaa. Pystyy kokoajan kehittämään taitoja ja kasvattamaan asiakaskuntaa, ja nostamaan oman työn arvostusta ihan euroissakin. Kun valmistuin, oli minulla ja monella opiskelukaverillakin kunnon asiakaskunta. Monella meistä on jonoa. En olisi ikinä kuvitellut hierojana, että voisin saavuttaa tällaisen maineen ja työtilanteen.  sain myös mahdollisuuden kehittää taitojani ja kasvattaa omaa asiakaskuntaani ennen valmistumista.

Maksullinen koulutus ei ollut helppo päätös, mutta se oli enemmän kuin kannattava investointi omaan ja perheeni tulevaisuuteen. Meidän koulutuksessahan ei vaan opiskella tekniikoita, siellä kasvetaan yhdessä ryhmän kanssa ja ihmisinä. Myös vaimo on kiittänyt, että lähdin opiskelemaan. Hän on nähnyt kuinka työmotivaatio on noussut ja uuden oppimisen into on kuulema kiilunut silmissä. Koulutuksen aikana tapahtunut muutos ihmisenä on sellaista, mitä en olisi kuvitellut tulevan opintojen mukana. Nytkin vetää nöyräksi, kun ajattelen asiaa. Kaiken kaikkiaan, maksullisen koulutuksen ei kannata antaa pelottaa, niin ettei uskaltaisi kehittää itseään. Sanon aina kaikille, että usko itseesi ja kykyihisi. Ja paras investointi on sijoitus itseesi. Sitä sijoitusta ei voi mitata rahalla.”

Kaipaatko apuja hahmottamaan oman tilanteesi. Tilaa uutiskirje TÄSTÄ ja saat taulukon, jonka avulla selvität kuinka nostat oman osaamis- ja hintatasosi!

Nykyisellä hoitohinnalla maksat koulutuksen tekemällä 3,2 hoitoa /työviikko.
Ollessaan toisen vuoden opiskelija ja nostaessaan hoitohintaansa, maksaa hieroja koulutuksensa
hoitotyöllään tehdessään 2,1 asiakasta /työviikko.
hierojan hinnaston ja nykyisen hinnastonsa erotuksella tehdessään 5,7 asiakasta viikossa.

Osteopaatiksi kouluttautuminen on tapa erottua hierojana tai fysioterapeuttina ja saada vahva ammattitaito manuaalisen työn ammattilaisena. Varmista pääsysi opintoihin ja aloita osteopaattiopinnot 7.9.2023 alkavalla lähijaksolla! Kysy lisää toimisto@osteopatiakoulu.fi tai sovi keskusteluaika 0447424001.

Ota tulevaisuutesi omiin käsiisi ja valitse itse opiskelupaikkasi –