Miksi ja miten?

Monet ihmettelevät, miksi Atlaksen osteopaattiopiskelijat kehittyvät nopeasti – vastaus piilee opetusmetodeissa, oppimisympäristössä ja tietenkin itse tähdissä eli osteopaattiopiskelijoissamme! Mutta miksi ja miten tämä tapahtuu, siitä voit lukea tästä blogista.

Monimuoto-opiskelu: Teoriasta käytäntöön heti
Atlaksen osteopaattiopinnoissa monimuoto-opiskelu on avainasemassa. Se mahdollistaa, että teoria ja käytäntö kulkevat rinnakkain. Lähijaksoilla opitut käytännön taidot pääsevät välittömästi käyttöön etäjaksolla opiskelijan vastaanotolla, mikä on välttämätöntä oppimisprosessille. Tämä on pedagogiikkaa, joka on juurtunut oppimistieteen periaatteisiin. Kuten konstruktivististen oppimisteoreetikoiden työ on osoittanut, oppiminen on tehokkainta, kun opiskelija voi soveltaa uutta tietoa välittömästi käytännön kontekstissa. Tiedon soveltaminen käytäntöön edistää syväoppimista ja pitkäaikaista muistamista. Kun teoria muuttuu käytännön taidoksi, oppiminen ei ole vain pintapuolista, vaan se juurtuu syvälle osaamiseen.

Motivaatio ja yhteisöllinen oppiminen
Opiskelussa motivaation ja oppimisympäristön merkitys on tärkeä. Osteopaattiopiskelijoiden nopeaa kehitystä edistää se, että he ovat osa yhteisöä, joka jakaa samat tavoitteet ja intohimon alaa kohtaan. Kun jokainen opiskeluryhmän opiskelija ja opettaja on sitoutunut oppimaan ja kehittymään, syntyy positiivinen asetelma ja yhteistyö, joka kannustaa jokaista eteenpäin. Tämä ryhmädynamiikka on olennainen osa oppimista ja taitojen kehittymistä. Oppimisympäristön sosiaalinen ja emotionaalinen tuki mahdollistavat sen, että opiskelijat voivat kokeilla ja erehtyä ilman pelkoa arvostelusta, mikä on avainasemassa oppimisprosessissa.

Rento oppimisympäristö, tehokkaampi oppiminen
Koulutusympäristömme on suunniteltu olemaan rento ja tukeva. Neurotieteellinen tutkimus on osoittanut, että stressi voi estää uuden tiedon omaksumista ja muistin muodostumista. Kun opiskeluympäristö on rento, mieli on avoimempi uudelle tiedolle ja taidoille. Tämä ei tarkoita vähäisempää vaatimustasoa, vaan lähestymistapaa, jossa opiskelijan hyvinvointi on etusijalla, mikä puolestaan edistää parempaa ja nopeampaa oppimista.

Opiskelijoidemme nopea kehitys osteopatian alalla ei ole sattumaa. Se on tulosta hiotusta ja suunnitellusta opetuksesta ja koulutuksesta, sekä opiskelijan tekemästä kasvusta osteopaatin ammattiin.