Listaus osteopaattiopintojen valintaan

Osteopaattiopinnot avaavat oven anatomian, fysiologian, manuaalisen hoidon ja terveyden maailmaan. Opinnot herättävät uusia ajatuksia ja oivalluksia, jotka ohjaavat sinua kohti osteopaatin uraa. Osteopaatin koulutus tarjoaa mahdollisuuden vaikuttaa terveyteen ja hyvinvointiin merkittävällä tavalla. Osteopaatin koulutus tarjoaa mahdollisuuden työskennellä terveyden ja hyvinvoinnin parissa konkreettisella ja merkittävällä tavalla.

Tämä blogikirjoitus on avuksi sinulle, joka harkitset osteopaattiopintoja ja etsit juuri sinun arvoihisi ja tavoitteisiisi sopivaa osteopatiakoulua.

1. Opiskelutapa

Aloita valintaprosessi selvittämällä, haluatko suorittaa osteopaattiopinnot täysipäiväisenä opiskeluna vai oman työsi ohella monimuoto-opiskeluna. Mieti, millainen aikataulu ja opiskelumuoto sopii sinulle ja elämäntilanteeseesi parhaiten.

2. Laadukkuus

Jotta osteopatiaopinnot vastaavat panostukseesi, selvitä kuinka koulutusohjelma on arvioitu ja auditoitu sekä onko auditoinnista myönnetty sertifikaatti. Auditointi, joka on suoritettu ulkopuolisen ja kansainvälisen tahon toimesta, on vahva osoitus koulun laadukkuudesta. Auditoinnin myötä saavutettu sertifikaatti on osoitus koulun korkeasta laadusta niin koulutusohjelman sisällön kuin koulun toiminnan osalta.

3. Kouluttajat ja organisaatiotiimi

Selvitä kouluttajien määrä, kokemus ja monipuolisuus. Opettajien jatkokouluttautuminen kannattaa myös selvittää; se on avainasemassa saamasi opetuksen kannalta. Selvitä millainen tiimi koulutusta organisoi sekä millainen osaaminen ja kokemus heillä on. Opettajien ja tiimin tuki ovat tärkeä osa opintojen polun aikana.

4. Opiskelijoiden palautteet ja arviot

Tutki opiskelijoiden antamia palautteita ja arvioita. Opiskelijoiden kokemukset koulutuksesta ovat arvokkaita tietolähteitä päätöksenteossa. Osallistu koulun opetusklinikalle asiakkaaksi saadaksesi ensikäden kokemuksen opiskelijoiden taidoista ja opiskelukokemuksista.

5. Kansainvälisen standardin noudattaminen

Varmista, että valitsemasi koulu noudattaa kansainvälisiä osteopatian standardeja. Kansainväliset standardit takaavat, että saat koulutuksen, joka on tunnustettu ja arvostettu maailmanlaajuisesti. Auditoinnissa tarkistetaan koulutuksen lisäksi myös itse koulun toimintaedellytykset ja eri tilanteisiin luodut toimintatavat. Suoritettu auditointi osoittaa koulutuksen läpinäkyvyydestä ja luotettavuudesta.

6. Koulun historia ja opintojen ohjaus

Tutki koulun historiaa; tarkista kuinka monta osteopaattia on valmistunut koulusta ja saanut osteopaatin nimikkeen. Pitkäaikainen toiminta osteopatiakoulutuksen tarjoajana kertoo koulun toiminnasta, laadukkuudesta ja luotettavuudesta koulutuksen järjestymisestä koko opintojen ajalle. Selvitä miten opintoja ohjataan ja että koulun tiimissä on monipuolista osaamista opiskelijoiden tukemiseen.

7. Koulun verkostoituminen

Selvitä, onko koulu jäsenenä kansainvälisessä standardia noudattavien osteopatiakoulujen järjestössä. Tämä on koulujen tapa verkostoitua ja varmistua ajantasaisesta tiedosta koulutuksien kehittymisestä. Selvitä millaista työtä koulu tekee osteopatian koulutuksen edistämiseksi Suomessa.

8. Yhteydenpito kouluun ja koulun sijainti

Ole rohkeasti yhteydessä kouluun ja keskustele opinnoista. Koulun edustajat voivat antaa lisätietoja ja auttaa sinua kartoittamaan, onko koulu sinulle sopiva vaihtoehto. Selvitä koulun sijainti, jotta tiedät sijainnin vaikutukset opintojen sujuvuuteen kulkuyhteyksien ja majoitusmahdollisuuksien osalta.

Toivomme, että nämä 8 seikkaa auttavat sinua kohti unelmaasi tulla osteopaatiksi.

Muista, että sinulla on kyky ja potentiaali saavuttaa unelmasi. Upea matka osteopatian maailmaan odottaa sinua!

Opiskelemalla Atlaksessa saat

Kokeneen ja ammattitaitoisen koulutusorganisaation tuen opintojesi eri vaiheisiin
Käytännönläheistä opetusta ja todellisia asiakastapauksia
Laadukkaan ja auditoidun koulutuksen, jolla on sertifikaatti
Osaamistasosi nousun heti ensimmäisestä lähijaksosta lähtien
Älä missaa tätä ainutlaatuista tilaisuutta!

Lue lisää alkavista opinnoista! Maaliskuussa Oulussa ja syyskuussa Espoossa

Tilaa Atlaksen uutiskirje