Iisalmesta kansainväliseen huipputasoon

Urheiluhieroja Merjan tarina on täynnä intohimoa, itsensä voittamista, sitoutumista ja elämäniloa, jotka ovat tarttuneet myös hänen asiakkaisiinsa ja opiskelutovereihinsa.

Merja on työskennellyt urheiluhierojana ja huomasi asiakkaitaan hoitaessa, että pelkkä hieronta ei aina poistanut asiakkaiden vaivoja. Hänellä heräsi pohdintoja millä tavoin olisi parasta jatkaa opiskelua, syventää osaamistaan ja ymmärrystään kehosta vieläkin enemmän, jotta pystyisi auttamaan asiakkaitaan paremmin. Osteopatia tuntui luonnolliselta askeleelta, sillä se sisältää laajan ymmärryksen kehon toiminnasta ja antaa työkaluja hoitaa ihmisiä kokonaisvaltaisesti. ”Osteopatia ei ole vain ammatti tai kasa tekniikoita. Osteopatian opiskelu on herättänyt minussa innostuksen tarkastella asiakkaiden hoitamista laajemmin ja avannut näkemystä ihmisen kokonaisvaltaisesta hoitamisesta. Koulutuksen tuomilla opeilla ja tekniikoilla olen saanut merkittäviä tuloksia hoitotyöhöni”, Merja kertoo.

Merja tunnetaan ilopillerinä, ja hän tuo positiivisen energiansa myös opintoihinsa. Hän korostaa, että oppimisen oivalluksista tuleva ilo on tarttuvaa ja uskoo, että hyväntuulinen asenne auttaa niin omassa kuin muidenkin oppimisprosessissa. ”Nauru, huumori ja oppiminen käyvät käsi kädessä. Kun nautimme opiskelusta ja tsemppaamme toisiamme ovat tulokset parempia ja kokemus rikkaampi kaikille. Luokkakavereistani on muodostunut minulle lämminhenkinen, turvallinen ja tärkeä heimo sekä Atlaksesta on tullut minun uusi kotipesä. Harvoin voi aikuisiällä yhden vuoden aikana saada 18 uutta ystävää!”, Merja iloitsee kiitollisena.

Vaikka Merja asuu Iisalmessa, etäisyys ei ole este opiskelulle. ”Matkalla Iisalmesta Espooseen on hetki aikaa pysähtyä omien ajatusten äärelle, opiskella tenttiin, valmistautua tulevaan lähijaksoon ja laskeutua arjen pyörteistä opintoihin. Jokainen lähijakso vie minua lähemmäksi unelmaani osteopaatiksi. Atlaksessa meitä opettavat kokeneet osteopaattiopettajat Suomesta ja ulkomailta. On hienoa, että saamme laatuvarmistetun, laajan ja kansainvälisen koulutuksen”.

Merja Komulainen