Matkalla kohti aitoutta ja hyvinvointia

Osteopatiakoulu Atlaksen osteopaattiopiskelija Olga kirjoitti ajatuksiaan siitä, miksi hän on valinnut opiskella osteopaatin ammatin ja mikä siinä häntä erityisesti puhuttelee. Ajatukset sanoittavat hienosti monien osteopatian alalle tulevien, ja osteopaattina toimivien, tuntemuksia ja ajatuksia.

”Kuinka monesti mietitte miksi teette juuri sitä työtä, mitä teette?

Se vaatii syvemmän itsensä kuuntelemisen ja etsimisen.”

”Olen kulkenut pitkän matkan löytäkseni syvimmän syyn sille, miksi teen sitä, mitä ja miten teen. Viime viikolla vihdoin kohtasin sen henkilökohtaisen totuuden. Minulle hoitotyö ei ole pelkästään ansiotuloa, tai fyysisten vammojen hoitoa, vaan paljon, paljon enemmän. Se, mikä saa minut syttymään, on halu olla ihmisten kanssa, jotka ovat aitoja ja rehellisiä.

Haluan luoda ympäristön, jossa voi olla turvallisesti oma itsensä – haavoittuva tai iloinen, vihainen tai ahdistunut, sanoa ei kun se on vastoin omia arvoja ja periaatteita, tai yksinkertaisesti olla ilman kiirettä ja huolia. Kohdata syvälle piilotettuja tunteita ja oman itsensä. Olen itse sellainen ihminen, ja haluan ympärilleni samanhenkisiä ihmisiä. Haluan, että ympärilläni on turvallisuus, luottamus ja kunnioitus omia ja toisten rajoja kohtaan, ilman manipulatiota tai syyllisyyden tunnetta. Haluan tuntea, että olen turvassa omassa ympäristössä.

Aiemmin keväällä tajusin, että työni on ”turvasatama” sekä minulle että asiakkaille. Se on paikka, jossa voimme yhdessä riisua kaikki maskit, olipa niiden alla mitä tahansa. Se on paikka, jossa voin tuoda esiin suurimman arvoni – tehdä työtä sydämellä ja rakkaudella.

Kun kohtaan asiakkaani yksilönä haluan antaa heille enemmän kuin pelkän hoidon – haluan tarjota heille mahdollisuuden olla aitoja ja löytää oma voimansa. Työni on sydämeni asia, ja joka päivä tunnen kiitollisuutta siitä, että voin olla osa ihmisten matkaa kohti hyvinvointia ja aitoutta. Ja kiitos että te olette osaa minun oma polkuani❤️”

Olga Sidorova