Ammattitaidon syventäminen

Kun teemana on ammattitaidon syventäminen, emme voi olla mainitsematta Ville Rauniota, fysioterapeuttia Rovaniemeltä, joka opiskelee osteopatiaa. Vuonna 2011 valmistunut fysioterapeutti näkee ammatillisen kasvunsa osana jatkuvaa oppimisprosessia. Ville kertoo:

”Olen aina halunnut ymmärtää enemmän asiakkaan vaivaa, enkä vain hoitaa oireita. Osteopatian opiskelu on antanut minulle työkaluja ymmärtää asiakkaan tilannetta eri näkökulmista ja löytää syy oireiden takana.”

Vaikka Ville asuu yli 800 kilometrin päässä Osteopatiakoulu Atlaksesta, hän ei koe matkaa rasitteena. ”Matkustaminen on itse asiassa osa prosessia. Se antaa minulle aikaa sulatella oppimaani ja valmistautua lähijaksoon. Ja rehellisesti, matka-aika lentäen on vain 1h 15min, mikä voi olla lyhyempi kuin monilla opiskelutovereillani.”

Ville kokee, että osteopaattiopinnot ovat tuoneet mahdollisuuden kasvaa ammatillisesti ja henkilökohtaisesti. ”Olen oppinut löytämään uusia ulottuvuuksia hoitamiseen. Olen aina ajatellut, että oppiminen on jatkuva matka, ja osteopaattiopinnot ovat minulle tärkeä osa tätä matkaa. Unohtamatta tietenkään opiskelijakavereiden kanssa yhdessä tapahtuvaa opiskelua niin lähi- kuin etäjaksojen aikana. Ryhmässä on suuri määrä tietoa ja tukea, sillä olemme kaikki samassa tilanteessa eli työn ohella kouluttautuvina.”

Ville Raunio

fysiovilleraunio.fi