Opintopolku Osteopatiakoulu Atlaksessa

Esittelyssä opintojen 4. vuosi – Viimeistelyä ja valmistautumista osteopaatiksi

Neljäs opintovuosi Osteopatiakoulu Atlaksessa merkitsee opintojen loppuvaihetta. Syyslukukauden aikana on syventäviä opintojaksoja ja kevätlukukaudella suoritetaan loppuopinnot, jotka johtavat osteopaatin ammattiin.

Syventävät opinnot vahvistavat ammattiosaamista osteopaattina

Neljäntenä vuonna opiskeltavat aihealueet syventävät osaamista. Nämä osiot vahvistavat opiskelijoiden ammattiosaamista osteopaattina toimimiselle. Pään alueen hoitaminen, raskausajan hoitaminen, vauvojen ja lasten hoitaminen ovat teemoja, jotka tuovat esille osteopatian mahdollisuudet; osteopatia ei ole ainoastaan tuki- ja liikuntaelimistön hoitamista. Embryologian opintojakso tarjoaa puolestaan kattavan käsityksen ihmisen kehityksestä alkiovaiheesta lähtien, mikä syventää ymmärrystä ihmiskehon anatomiaan ja hoitamiseen.

Viimeisenä lähijaksona 4. vuonna on jatkokouluttautumiseen valmistava lähijakso. Tällä lähijaksolla opiskelijat pääsevät kokemaan opiskelua jatkokouluttajan toimesta; näin opiskelijoille kehittyy kyky ja luottamus omaan osaamiseen ja sitä myöden rohkeus osallistua jatkokoulutuksiin valmistumisen jälkeen. Ammattitaidon ylläpitäminen ja kehittäminen on osteopaatin ammatin tärkeä osa urakehitystä, ja työmotivaation ylläpitämistä.

Lopputyö ja asiantuntijuuden kehittyminen

Viimeisen opiskeluvuoden yksi merkittävistä saavutuksista on lopputyön valmistuminen, mikä on aloitettu kolmantena opintovuotena. Lopputyön avulla opiskelija syventää asiantuntemusta valitsemastaan aiheesta, ja työ valmistuu syyslukukauden päätteeksi. Tämä on aika, jolloin opiskelijat pääsevät todella loistamaan ja jakamaan kehittynyttä asiantuntijuutta.

Opintojen päätteeksi olevat loppukokeet ovat juhlan aihe. Tähän opiskeluvaiheeseen pääseminen osoittaa opiskelijalle itselleen pitkäjänteisen ja määrätietoisen opiskelun sekä itsensäkehittämisen arvon. Kirjallinen ja käytännön loppukoe antavat mahdollisuuden näyttää itselle, kuinka paljon on oppinut ja kasvanut neljän vuoden aikana. Neljännen vuoden aikana Atlaksen opiskelijat eivät ainoastaan valmistaudu tuleviin loppukokeisiin ja työelämään, vaan kehittyvät osteopaatteina, jotka pystyvät tarjoamaan parasta mahdollista hoitoa.

Tiesitkö, että kansainvälinen standardi ohjaa osteopatian koulutussisältöä?

Osteopatiakoulu Atlaksen standardia noudattavasta koulutuksesta ei ole jätetty mitään aihealuetta pois, vaan opiskelijat saavat kaikki opintosisällöt, jotka kuuluvat osteopatian opiskeluun ja valmistavat kykyyn toimia monipuolisena ammattilaisena!

Missasitko blogin 3. vuoden opinnoista. Pääset lukemaan sen täältä

Perehdy myös ”Mitä selvittää osteopatiakoulusta” blogikirjoitukseen täältä.

Haut Espoon  syksyn ja Oulun kevään ryhmiin ovat Nyt käynnissä!

Espoon osteopaattiryhmän ensimmäinen lähijakso on 12-15.9.2024.

Oulun osteopaattiryhmän ensimmäinen lähijakso on 20-23.3.2025.

Nyt on oikea hetki hakea koulutusohjelmaamme, joka kasvattaa monipuolisia osteopatian osaajia, antaen sinulle edun ammattikentällä.

Mikäli sinulla on kysymyksiä, varaa keskusteluaika ja saat henkilökohtaista apua ja vinkkejä!

Varaa keskusteluaika ja kysy opinnoista

Hae osteopaattiopintoihin

Tilaa lisätietoja koulutuksesta sähköpostitse

Tilaa uutiskirje