Opintopolku Osteopatiakoulu Atlaksessa

Esittelyssä opintojen 2. vuosi – Osaamisen laajentaminen

Toisen opiskeluvuoden aikana monimuoto-opiskelu on jo muodostunut rutiiniksi ja jokainen opiskelija on löytänyt itselleen sopivat opiskelutavat. Ensimmäisen vuoden aluksi muodostetut 3-5 hengen opintopiirit toimivat opiskelijoiden vertaistukena etäjaksoilla. Vaikka opinnot suoritetaan etä- ja lähijaksoin, hitsautuvat opiskelijat tiivisti yhteen.

Toisen opintovuoden aikana osaamista laajennetaan lantion ja lannerangan alueen perusteellisella tutkimisella. Opiskelijat oppivat ymmärtämään näiden alueiden biomekaniikan ja alueen vaikutuksen muualle kehoon sekä fysiologiaan. Mielenkiinto ja uteliaisuus kehon yhteyksiin ja fysiologiaan kasvaa samalla, kun tiedollinen ja taidollinen osaaminen laajenee!

Alaraajojen, rintakehän ja diagnostiikan osaamisen laajentaminen harjaannuttavat opiskelijoiden osaamista. He oppivat tunnistamaan ja sekä hoitamaan haastaviakin tilanteita omilla vastaanotollaan. Tyypillisesti tässä kohtaan opintoja asiakkaiden korviin on kantautunut manuaalisen alan ammattilainen, joka on kiinnostunut asiakkaasta ja omaa monipuoliset taidot auttaa riippumatta kehon osasta!

Kansainvälisyys valmentaa opiskelijat tulevaisuuteen

Toisen vuoden lähijaksot sisältävät yhden ulkomaisen kouluttajan lähijakson. Lähijakso saattaa joskus jännittää opiskelijoita, mutta ryhmän tuki ja suomalaisen mentori-osteopaatin mukanaolo rentouttaa tunnelman nopeasti. Atlaksen ulkomaiset kouluttajat ovat englantilaisia ja omaavat rauhallisen,  opiskelijalähtöisen opetustavan; näin varmistetaan positiivinen kokemus englanninkielisestä kouluttajasta. Näin varmistetaan, että Atlaksen koulutuksen käyneillä on valmius osallistua osteopatian jatkokoulutuksiin myös englanninkielellä.

Syvyyttä osaamiseen opiskelulla ja palautteen saamisella

Neurologisen testaamisen lähijakso tuo lisäsyvyyttä kliiniseen osaamiseen, kuten työkaluja hermoston toiminnan arviointiin ja diagnoosin tarkentamiseen. Toinen opintovuosi sisältää myös klinikkajakson, jossa opiskelijat pääsevät viikonlopun aikana soveltamaan oppimaansa kannustavassa ympäristössä oikeiden potilaiden kanssa. Klinikkapäivät ovat vuodesta toiseen opiskelijoiden suosikkeja, sillä näiden päivien aikana saa palautetta omasta toiminnasta vastaanottotyössä. Palautetta saa vertaisopiskelijalta sekä opetusklinikan osteopaatilta.

Tiesitkö, että 85% Atlaksen osteopaattiopiskelijoista yhdistää opiskelun kokopäiväiseen työelämään ja perhe-elämään?

Opiskelut on suunniteltu siten, että ne huomioivat opiskelutavan ja opiskelijoiden arjen.

Missasitko blogin 1. vuoden opinnoista. Pääset lukemaan sen täältä.

Haut Espoon syksyn ja Oulun kevään ryhmiin ovat Nyt käynnissä!

Nyt on oikea hetki hakea koulutusohjelmaamme, joka kasvattaa monipuolisia osteopatian osaajia, antaen sinulle edun ammattikentällä.

Mikäli sinulla on kysymyksiä, varaa keskusteluaika ja saat henkilökohtaista apua ja vinkkejä!

Varaa keskusteluaika ja kysy opinnoista

Hae osteopaattiopintoihin

Tilaa lisätietoja koulutuksesta sähköpostitse

Tilaa uutiskirje