Opintopolku Osteopatiakoulu Atlaksessa

Esittelyssä opintojen 1. vuosi – Heti käytäntöön

Osteopatiaopinnot alkavat tehokkaalla neljän päivän lähijaksolla, jossa sinut perehdytetään osteopatian perustekniikoihin ja hoitorutiineihin. Tämä mahdollistaa sinulle heti ensimmäisestä lähijaksosta lähtien myös omalla vastaanotolla osteopatian harjoittamisen opiskelijatyönä, mikä on oleellista käytännön taitojen kehittymiselle ja tukee jatkuvaa oppimista sekä taitojen hiomista.

Käytännön taidot etusijalla

Ensimmäisen vuoden aikana opit lisäksi pehmytkudostekniikoiden ja biomekaniikan perusteet. Laajennat ymmärrystäsi ihmiskehon anatomisista alueista, kuten rintakehän, yläraajojen ja kaularangan alueesta. Näiden osa-alueiden opiskelu sisältää anatomian, biomekaniikan ja erilaisten hoitotekniikoiden ja hoidollisten lähestymistapojen soveltamisen opiskelua. Opit tunnistamaan ja hoitamaan kehon toiminnallisia epätasapainoja ja lihaskireyksiä, jotka voivat vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin. Tekniikoiden oikeaoppinen hallinta antaa sinulle valmiudet soveltaa niitä turvallisesti ja tehokkaasti eri potilastapauksiin.

Lähijaksot rakentavat uutta tietoa ja vahvistavat jo opittua

Osteopaattiopiskelijan lähijakso syventää osaamista niin teoreettisesti kuin käytännössä. Lähipäivät alkavat tyypillisesti torstaiaamuna kello kymmeneltä ja päättyvät sunnuntaina kello viideltä. Lähijaksot sisältävät luentoja, yhdessä tiedon tuottamista ja paljon käytännön harjoittelua, jottaa opiskelijat pääsevät soveltamaan oppimaansa heti käytäntöön.

Lähipäivät sisältävät lounastauon sekä aamu- ja iltapäivätauot. Tauoilla annetaan opitun tiedon  ja jaetaan kokemuksia; yhdessä vietetty aika hioo opiskeluryhmän tiiviiksi ystävien joukoksi. Näin ollen, lähipäivät eivät ole ainoastaan oppimisen paikkoja, vaan ne tarjoavat myös tilaisuuden kehittyä osteopaatin ammattiin kokonaisuudessaan, ymmärtäen teorian ja käytännön, ammatissa toimimisen käytänteet ja ammattilaiseksi vaadittavat taidot asiakkaan kohtaamisesta oman itsensä kehittymiseen.

Todellisia potilaskokemuksia opiskeluaikana

Klinikkajaksot ovat olennainen osa koulutusta, sillä ne tarjoavat sinulle arvokasta kokemusta oikeiden potilaiden parissa työskentelystä. Viikonlopun mittainen opetusklinikka kuuluu opintoihin kerran vuodessa. Klinikka antaa sinulle mahdollisuuden soveltaa opittua käytäntöön ja kehittää ongelmanratkaisukykyä potilastilanteissa asiakkaan kohtaamista unohtamatta. Opetusklinikalla saat ohjausta ja palautetta niin opiskelijakollegoilta kuin osteopaatilta, mikä auttaa sinua kasvamaan ammattilaisena. Opetusklinikoiden aikana pääset soveltamaan oppimaasi käytäntöön valvotuissa olosuhteissa. Klinikkajaksojen aikana käsitellään monipuolisesti erilaisia potilastapauksia, mikä kehittää kykyäsi analysoida ja ratkaista kliinisiä ongelmia.

Laaja kokemus ja asiakaskunnan karttuminen

Atlaksen opiskelijat suorittavat etäjaksoilla omassa työssään tyypillisesti noin 3000-5000 oppilashoitoa opintojensa aikana. Tämä käytännön kokemus on korvaamaton, sillä se ei ainoastaan vahvista kliinisiä taitoja, vaan myös rakentaa luottamusta ja valmiutta kohdata monenlaisia potilastilanteita valmistumisen jälkeen. Atlaksesta valmistuneet ovat kokeneita ja taitavia klinikkatyön osaajia, joilla on todellista osaamista ja kokemusta osteopatiahoidoista. Tämä antaa sinulle kilpailuedun.

Osteopatiakoulu Atlaksen ensimmäisen vuoden opinto-ohjelma on suunniteltu tukemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla osteopaatin ammattiin siirtymisessä. Käytännönläheinen lähestymistapamme, korkeat koulutusstandardit ja opiskelijoilla käytössä oleva jatkuva tuki varmistavat, että jokainen opiskelija saavuttaa parhaan mahdollisen valmiuden ammatilliseen menestykseen.

Tiesitkö, että kaikki koulut eivät noudata Euroopan standardia osteopatian opettamisesta, joilloin koulutusta eikä koulun toimintaa ole auditoituja?

Suomessa kansainvälisesti auditoidut, ja sertifikaatin omaavat osteopatiakoulut, ovat ainoastaan Osteopatiakoulu Atlas ja Metropolia AMK.

”Harkitut opintokokonaisuudet, todella ammattitaitoinen ja korkealaatuinen opetus ja opettajat. Lämmin kiitos Teille opetuksen järjestämisestä ja koko elämää muuttaneista neljästä vuodesta. Atlas oli ainoa vaihtoehto omaksi tieksi osteopaatiksi.”

Vuonna 2024 Atlaksesta valmistunut

Haut Espoon syksyn ja Oulun kevään ryhmiin ovat Nyt käynnissä!

Nyt on oikea hetki hakea koulutusohjelmaamme, joka kasvattaa monipuolisia osteopatian osaajia, antaen sinulle edun ammattikentällä.

Mikäli sinulla on kysymyksiä, varaa keskusteluaika ja saat henkilökohtaista apua ja vinkkejä!

Ota tulevaisuutesi omiin käsiisi ja valitse opiskelupaikkasi –