Ville-Petteri Karhu muutti Alahärmästä Espooseen aloittaessaan osteopaattiopinnot Osteopatiakoulu Atlaksessa. Hierojan ammatti houkutti jo varhain: yläkouluikäisenä Ville-Petteri kävi usein hieronnassa, ja hoitojen aikana syntyi ajatus hoitoalalle hakeutumisesta. Manuaalinen terapia, kehonhuolto ja mahdollisuus vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin tuntuivat omalta jutulta. Lukio-opintojen päättyessä Seinäjoella alkoi sopivasti hierojakoulutus, johon Ville-Petteri hyväksyttiin opiskelijaksi, ja kurssien edetessä hän tiesi nopeasti tehneensä oikean alavalinnan.

Välimatka ei ole este opinnoille toisella paikkakunnalla

Hierojan koulutus kesti yhdeksän kuukautta, minkä jälkeen Ville-Petteri työllistyi alahärmäläiseen yritykseen koulutettuna hierojana. Heti hierojaksi valmistumisen jälkeen hän tiesi haluavansa syventää osaamistaan. Hoitoalalla on monia mahdollisuuksia lisäkouluttautumiseen, joten Ville-Petterikin haki yhtä aikaa fysioterapeutiksi ja osteopaatiksi. Hän päätyi opiskelemaan osteopatiaa Atlakseen. Tämä edellytti matkustamista Espooseen kerran kuussa lähiopetuspäiville, mutta työnantajan mielestä oli vain positiivista saada lisää osaamista tiimiin. Koulutukseen siis kannustettiin myös esihenkilön puolesta, ja kahden vuoden ajan Ville-Petteri kulki Alahärmästä Espooseen. Sitten tulikin muutto Espooseen luontaisesti työn perässä

Opinnot ja työt täydentävät toisiaan

“Hyvin jaksotettu monimuoto-opiskelu sopi minulle todella hyvin”, kertoo Ville-Petteri ja toteaa keskittyvänsä nyt osteopatian mahdollisuuksiin. Hieronnassa ja osteopatiassa on paljon samaa, mutta osteopatiassa analysoidaan laajemmin kokonaisuutta, rakennetta, asentoja ja myös mahdollisia psyykkisen stressin aiheuttajia. Osteopatia täydentää hierojan osaamista, ja Ville-Petteri onkin erityisen iloinen siitä, että hän pystyy hoidoissa käyttämään entistä laajemmin erilaisia tekniikoita. Osteopaattiopintojen lähijaksot olivat sopivin väliajoin, jolloin pääsee oppimaan uutta ja kysymään asiakastyössä esiin nousevista haasteista.

“Ei ole vain yhtä tapaa hoitaa, vaan jokaiselle etsitään asiakkaan kanssa yhdessä se sopivin muoto”, toteaa Ville-Petteri.

Tilaa Atlaksen uutisvinkki ja pysyt ajantasalla uusimmista koulutuksista ja uutisista!