Ansaitse opiskellessasi osteopaatiksi

Monimuoto-opiskelu hyödyt

Monimuoto-opiskelu Osteopatiakoulu Atlaksessa yhdistää lähiopetuksen ja etäopiskelun. Opiskelutapa mahdollistaa työn tekemisen opintojen rinnalla. Atlaksen opiskelumuoto sisältää säännöllisesti järjestettäviä lähiopetusjaksoja sekä itsenäisesti suoritettavia etäopintoja. Etäjakson aikana opiskelija harjaannuttaa käytännön taitojaan luontaisesti omassa vastaanottotyössään. Asiakkaat ovat usein mukana opiskelussa; odottaen jo seuraavan lähijakson jälkeistä hoitokertaa!

Mitä monimuoto-opiskelu käytännössä tarkoittaa?

Monimuoto-opiskelu tarkoittaa, että osa opiskelusta tehdään paikan päällä lähiopetusjaksoissa. Ja osa opiskelusta tehdään etäjaksoina, jolloin opiskelija voi itse päättää opiskeluaikansa ja -paikkansa. Lähiopetusjaksoilla keskitytään erityisesti käytännön taitojen oppimiseen ja hyödynnetään yhdessä oppimista yhteisön kanssa. Etäjakson aikana syvennetään itsenäisesti teoreettista osaamista ja sovelletaan opittuja taitoja omaan työhön.

Hyödyt harjoitushoitojen tekemisestä opintojen aikana

Työskentely opintojen ohessa tarjoaa opiskelijoille paitsi mahdollisuuden taloudelliseen turvaan, myös arvokasta, ja osteopaatin työssä välttämätöntä, käytännön kokemusta! Osteopatia oppilastyönä mahdollistaa teorian ja käytännön välisen kuilun kaventamisen, kun opiskelija pääsee soveltamaan oppimaansa suoraan asiakastyössä. Keskeiset hyödyt:

1. Kokemuksen kertyminen: Säännöllinen hoitojen tekeminen opintojen aikana tarkoittaa, että valmistuttaessa opiskelijalla on jo merkittävä määrä kliinistä kokemusta! Tämä nopeuttaa ammattitaidon kehittymistä ja valmistaa työelämän vaatimuksiin.
  2. Asiakassuhteiden rakentaminen: Hoitojen tekeminen antaa tilaisuuden rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita koko opintojen ajan, jotta oma asiakaskunta on kattava ja laaja valmistuessa. Tämä opiskelutapa valmistaa opiskelijan suoraan työelämään!
  3. Luottamuksen rakentaminen: Kun opiskelijat työskentelevät säännöllisesti asiakkaiden kanssa, he kehittävät luottamusta omiin kykyihinsä soveltaa osteopatian tekniikoita. Näin he ovat kokeneita ja omat taitonsa tuntevia osteopaatteja!
  4. Ammatillisen identiteetin kehittyminen: Käytännön kokemus auttaa opiskelijoita kehittämään omaa ammatillista identiteettiään osteopaattina, mikä on tärkeää itseluottamuksen ja ammatillisen profiilin rakentamisessa.

Tiesitkö, että Atlaksesta valmistunut osteopaatti on tehnyt opintojensa aikana keskimäärin 3000 hoitoa omalla vastaanotollaan?

– Manuaaliseen ammattiin kehittyminen tapahtuu tekemisen kautta –

Missasitko blogin 1.-4. vuoden opinnoista. Pääset lukemaan ne täältä

Perehdy myös ”Mitä selvittää osteopatiakoulusta” blogikirjoitukseen täältä.

Opiskele osteopaatiksi samalla kun teet omaa vastaanottotyötäsi!

Haut Espoon  syksyn ja Oulun kevään ryhmiin ovat Nyt käynnissä!

Espoon osteopaattiryhmän ensimmäinen lähijakso on 12-15.9.2024.

Oulun osteopaattiryhmän ensimmäinen lähijakso on 20-23.3.2025.

Nyt on oikea hetki hakea koulutusohjelmaamme, joka kasvattaa monipuolisia osteopatian osaajia, antaen sinulle edun ammattikentällä.

Mikäli sinulla on kysymyksiä, varaa keskusteluaika ja saat henkilökohtaista apua ja vinkkejä!

Ota tulevaisuutesi omiin käsiisi ja valitse opiskelupaikkasi –